Een dag naar Sentosa Island in Singapore

Sentosa Island is een populair resort eiland in Singapore, waar de meeste Singaporezen ook zelf op vakantie gaan. Je hebt er allerlei attracties, zoals lange stranden, twee golfbanen, de Merlion, hotels en Universal Studios Singapore. Genoeg dus om ons een dagje te vermaken, lees snel verder om erachter te komen wat wij hebben beleefd op Sentosa Island!

Met de kabelbaan naar het eiland

Er zijn verschillende manieren om Sentosa Island te bereiken vanaf Singapore. Je kunt met een kabelbaan, met een monorail of lopen. Hierbij is lopen gratis, kost de monorail zo’n 1 à 2 euro en met de kabelbaan ben je zo’n 29 Singaporese dollar kwijt, oftewel 20 euro. Dat is nogal een groot verschil in prijzen! Maar wij hoorden zoveel verhalen over dat het toch echt het leukste is om met de kabelbaan naar Sentosa Island te gaan, dus hier kozen we ook voor. Het uitzicht op het eiland en Singapore zelf in de verte is het meer dan waard, en wat nogal verrassend was is dat de kabelbaan echt héél hoog gaat!

Verderop het uitzicht op de stad Singapore!

Op zoek naar de Merlion

Als je uit de kabelbaan stapt is één van de eerste attracties die je ziet de grootste Merlion van Singapore. In het vorige artikel over Singapore komt de Merlion ook al voor, de originele staat namelijk aan het water aan de voet van de skyline van Singapore. De Merlion bestaat uit een hoofd van een leeuw en de romp van een vis. De naam komt uit een mengeling van de twee Engelse woorden mermaid en lion, Merlion. Het standbeeld staat er om Singapore te beschermen en te voorzien van welvaart en voorspoed.

Universal Studios

Hierna zijn we een stukje over het eiland gelopen en liepen we tegen Universal Studios aan. Hier kan je naar allerlei shows en attracties die te maken hebben met de bekendste films van Universal Studios. De prijs was alleen aardig aan de hoge kant, namelijk 74 Singaporese dollar, oftewel 50 euro. We hebben ervoor gekozen om niet Universal Studios in te gaan, omdat het eiland nog zoveel meer te bieden heeft en we dat niet mis wilden lopen. Zo hebben we gelijk nog een reden gevonden om nog een keer terug te gaan naar Singapore!

De ingang van Universal Studios.

Wel zit er naast Universal Studios een gigantische foodcourt, waar we uiteraard heerlijk gegeten hebben.

Sentosa
We hebben heerlijk gesmuld van de semoor met rijst, komkommer, pinda’s en een eitje.

Hierna zijn we doorgelopen naar de haven, waar verschillende oude schepen lagen.

Eén van de schepen met op de achtergrond de kabelbaan waarmee we Sentosa Island binnen zijn gekomen!

De mooie stranden van Sentosa Island

Na dit deel van het eiland te hebben gezien wilden we graag de verschillende stranden bezoeken die het eiland te bieden heeft, na heen en weer te hebben gelopen kwamen we erachter dat het te ver is om erheen te lopen, dus moesten we gebruik maken van de monorail. Deze ervaring was ook weer volledig in pretpark stijl, waarbij medewerkers je de monorail lieten betreden en je vervolgens uitzwaaiden als de monorail weer verder reed.

Aangekomen bij de stranden van Sentosa Island heb je een keuze uit drie stranden, namelijk Palawan Beach, Siloso Beach en Tanjong Beach. We zijn eerst naar Palawan Beach gegaan, maar omdat het best ver uitgerekte stranden zijn gaat er een klein busje langs de verschillende stranden, maar je krijgt geen kans om te vergeten dat je op een pretpark eiland ben, want deze busjes zagen er ook weer gezellig en kinderlijk uit. Bij Palawan Beach kun je richting een klein eilandje lopen via een brug. Na deze brug kwamen we een bord tegen dat we op het meest zuidelijke puntje van continentaal Azië stonden, ook weer iets om van de bucketlist af te strepen! In het verlengde van Palawan Beach ligt Tanjong Beach, waar je kunt barbecueën op het strand.

Hier kun je goed zien dat de stranden van Sentosa Island opgespoten stranden zijn.

Na Palawan Beach te hebben bezocht gingen we verder naar Siloso Beach, wat veel kleiner is, maar waar je wel veel restaurantjes en cocktailbarretjes kunt vinden.

Sentosa
Het mooie witte strand van Siloso Beach.

Nadat we alle stranden hadden bezocht gingen we weer terug naar de kabelbaan om terug naar Singapore te gaan. We kwamen erachter dat de kabelbaan twee kanten opgaat. De ene kant naar Sentosa Island en de andere kant een berg op. We besloten ook naar de andere kant te gaan, maar toen we hier aankwamen was er eigenlijk niets te beleven. Toen zijn we maar weer snel terug gegaan naar Singapore!

Als je Singapore weleens hebt bezocht, ben je dan ook naar Sentosa Island geweest? En is een eiland vol attracties en leuke activiteiten niet gewoon een heel goed idee?!

Liefs,

Romy

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.