De leukste plekken van Nusa Penida, Bali

Bali is prachtig, maar het eiland Nusa Penida is een waar paradijs. Een paar jaren geleden ben ik al op Bali geweest en tot mijn verbazing heb ik toen geen seconde nagedacht om naar Nusa Penida te varen. Als jij dit leest en je bent van plan om naar Bali te gaan, breng een bezoek aan dit eiland!

Het eiland Nusa Penida is onder andere via de haven van Sanur binnen een uur bereikbaar per boot. Er zijn meerdere organisaties die boottickets aanbieden, veelal kan je dit regelen via het hotel waar je verblijft maar ook in de haven zelf. Ik kan je aanraden om vroeg in de ochtend de boot te pakken zodat de golven nog niet heel krachtig zijn en je niet misselijk wordt. Omdat Nusa Penida het grootste eiland is dat naast Bali ligt hebben wij ervoor gekozen om drie dagen op het eiland te verblijven. Dit is ruim voldoende om het eiland te verkennen maar ook lekker te kunnen relaxen.

Aangekomen op het eiland kan je bij het hotel veelal een scooter huren om het eiland te verkennen. Aangezien ik behoorlijk fan ben van scooter rijden en ik het een stuk relaxter vindt dan een taxi had ik bij dit eiland toch mijn twijfels. De wegen op het eiland zijn behoorlijk slecht, op sommige stukken is rijden dan ook echt lastig. Om het toch even aan te kijken besloten we de scooter voor één dag te huren voor een prijs van ongeveer 80.000 rupiah.

KelingKing Beach

Eén van de meest bijzondere punten van Nusa Penida is KelingKing beach. Bij het horen van de naam denk je waarschijnlijk vooral aan een strand. Niets is minder waar, KelingKing beach staat vooral bekend om haar bekende rotsformatie die de vorm heeft van een T-rex. Het uitzicht vanaf dit punt is adembenemend. Je kijkt je ogen uit! Uiteraard wilden wij naar het strand zelf lopen, een heel avontuur. Niet alleen is het een hele klim maar echte trappen zijn er niet. Het pad naar het strand is niet in elkaar gezet voor een grote hoeveelheid toeristen. Om hier een voorbeeld bij te geven, de ’trapleuning’ is gemaakt van bamboe stokken en takken. Een heel veilig gevoel geeft dat je niet en zeker in combinatie met de hoogte vond ik het dood eng. Uiteindelijk zijn we tot de helft van de klif gekomen om daar nog een aantal foto’s te maken. Een avontuur is het zeker. Mocht je ook het strand willen bereiken vergeet dan niet een ruime hoeveelheid water mee te nemen, want beneden is er niks.

Nusa Penida dino

Atuh Beach

Het leukste van Nusa Penida was bij uitstek Atuh Beach. Deze plek is lastig te bezoeken door de slechte weg. Met behulp van de app Maps.me kwamen wij na enkele uren aan bij Atuh Beach. Dit was helaas niet helemaal wat wij verwacht hadden. De app bracht ons namelijk via allerlei landerijen en piep kleine wegen tot een dood punt. Gelukkig was hier een man aan het werk en met handen en voeten kon hij ons vertellen waar we heen moesten. Nog geen 2 minuten vanaf dit punt was er een prachtig uitzicht over Atuh Beach en de vele kleine eilanden in het water. Lopend naar het uitzichtpunt kwamen er een aantal lokale mensen met ons praten, terwijl ze ons nog meer mooie plekken lieten zien. Ondanks dat we misschien niet op de juiste plek stonden, hadden we dit uitzicht absoluut niet willen missen.

Uitzicht Nusa Penida

Broken Beach

Broken beach is wederom een mooie plek om te bezichtigen. Het enige nadeel van deze plek is de weg er naar toe. De weg is  slecht en met de scooter is het werkelijk een waar avontuur. Regelmatig stapten wij van de scooter omdat de weg zo slecht was door allerlei losse stenen en gaten in de weg. Eenmaal aangekomen bij Broken beach waren we het echter snel vergeten. Broken beach staat bekend om de rotsformatie in het water, maar daarin een doorgang naar de zee. Via een kleine wandeltocht loop je vervolgens naar Angel’s Billabong.

Mooiste plekken Nusa Penida

Angel’s Billabong

Na een flinke tocht op de scooter is Angel’s Billabong de perfecte plek om af te koelen. Via een aantal rotsen kan je naar beneden klimmen om vervolgens snel het water in te duiken. De natuurlijke infinity pool staat in contact met de zee, hierdoor kunnen er soms ook hoge golven het zwembad bereiken. Het natuurlijke zwembad is heel ondiep en daarom goed bereikbaar voor verschillende leeftijden. Het enige nadeel is dat de bodem behoorlijk glad is, dus houdt er wel rekening mee dat je behoorlijk nat kunt worden als je uitglijdt.

Nusa Penida zwemmen

Dit waren mijn favorieten plekken van Nusa Penida. Binnenkort zal ik meer vertellen over het kleine eiland Nusa Lembongan.

Wat is jouw favoriete eiland in de buurt van Bali?

Liefs,

Marije

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.