Travel diary #16: Laatste maand vakantie

De laatste maand van de vakantie ging weer als een hogesnelheidstrein voorbij. Na een lange vakantie in Indonesië was het weer tijd om de laatste vakantie maand lekker rustig aan te doen en nog een aantal dagen op pad te gaan naar Italië. Wil je meer weten over deze reis? Lees dan verder.

Op huizen jacht..

Na een beetje bijgekomen te zijn van mijn voedselvergiftiging ben ik weer lekker op pad gegaan. Zo hebben we onder andere onze huizenjacht weer voortgezet en hebben we een aantal bezichtigingen gehad. Het zoeken van een huis in Rotterdam is helaas erg lastig, dus we zullen nog even moeten afwachten.. Vervolgens zijn we nog even de stad in gegaan om een patatje met stoofvlees en een garnalenkroket te eten bij Tante Nel.

Tante Nel

Uitwaaien op het strand

Ondanks dat het niet heel warm was, besloten we op een zondag lekker naar het strand te gaan met de hond. Door de harde wind waren er onwijs veel kitesurfers te vinden op het strand. Toch zou ik dat ooit nog wel eens willen proberen, het ziet er zo vet uit!

Rockanje strand
’s Middags maakte ik een heerlijke lunch, een broodje uit de oven met daartussen een tonijnsalade met yoghurt, tonijn, ui en appeltjes. Een hele makkelijke salade om te maken en niet eens heel ongezond.

Travellovers

Onverwachts bezoek aan ‘Porkie’

Met mijn moeder ging ik naar een woonwinkel om inspiratie op te doen en na een aantal winkels bekeken te hebben wilde ik even langs Kinderdijk rijden omdat ik daar nog nooit geweest ben. Onderweg kwamen we langs een boerderij waar een melktap op het erf stond. We maakte een pitstop en gingen even kijken hoe het werkte. In een kleine schuur stond een automaat met daarnaast lege melkflessen die je kon vullen. Voor slechts €1 kon je een liter verse melk tappen. Vervolgens raakten we aan de praat met een meisje die op de boerderij werkte en zij wilde ons spontaan een rondleiding geven over de boerderij. Heel leuk om dit eens te zien!

Uiteindelijk zijn we naar Kinderdijk doorgereden en hebben een klein rondje gelopen langs de molens.

Kinderdijk travellovers

Scooter les en lekker relaxen

Om mezelf goed voor te bereiden op de trip naar Toscane ging ik bij een vriendin even oefenen met scooter rijden. Na een half uurtje oefenen was ik volgens haar geslaagd en durfde ze bij mij achterop te zitten tijdens onze Vespa Tour. Gelukkig maar…

Travellovers scooter’s Middags kwamen twee vriendinnen langs en hebben we heerlijk relaxt in mijn tuin en lekker liggen borrelen. Een zeer geslaagde middag!

Relaxen travellovers

Tilburg ontdekken

Omdat ik deze week ben begonnen met mijn pre-master in Tilburg moest ik afgelopen weken nog enkele zaken regelen om daar te kunnen studeren. Omdat ik toch naar de universiteit moest heb ik er gelijk maar een leuk tripje van gemaakt en ben ik naar een paar woonwinkels gegaan en hebben we gelunched bij een heel oud en traditionele Herberg In d’n Bockenreijder. Een gezellige dag!

Herberg In d'n Bockenreijder

Tijd om naar Toscane te gaan!

Na een zaterdag werken was het tijd om een aantal dagen naar Toscane te gaan. Met z’n vieren reden we door prachtige landschappen en hebben we mooie dorpen en steden kunnen ontdekken. Naast het rijden was er voldoende tijd om Italiaanse keuken vollop te proeven. In een ander artikel zal ik hier uiteraard nog meer over vertellen. Maar het is zeker een aanrader, wat was dit een vette trip!

Vespatrip Travellovers
Vespa Trip

Na een tijd van relaxen moet ik nu toch echt weer aan de bak. Maar ik heb zeker een mooie vakantie gehad om op terug te kijken.